تجربه نگاری پیاده روی اربعین سال 1394

تجربه نگاری پیاده روی اربعین سال 1394

جمع آوری و ارایه خاطرات و تجربیات زیارت کربلا در پیاده روی اربعین 1394
تجربه نگاری پیاده روی اربعین سال 1394

تجربه نگاری پیاده روی اربعین سال 1394

جمع آوری و ارایه خاطرات و تجربیات زیارت کربلا در پیاده روی اربعین 1394

رساترین ذکر ظهر اربعین در بین الحرمین

ظهر روز اربعین عراق (مورخ 12/9/94)  به شکل دسته عزاداری متشکل از دو دسته به شکل سنتی با شعار

«ای اهل میر و علمدار نیامد، ابالفضل نیامد، علمدار نیامد»

وارد بین الحرمین شدیم.  

 از سال قبل برای این روز و این ساعت برنامه ریزی کرده بودیم. سیل عظیم جمعیت حرکت را بسیار کند نموده بود و علی الخصوص ورود با بیرق سبز بلندی که بر دستان نفرا ت پیشقراول می چرخید و جمع 170 نفری هیأت کار بسیار دشواری بود، لذا در این حین لاجرم ذکری که از خیابان مشرف به حرم عباس (شارع العباس) مدام بر لبان خشکیده جمعیت می چرخید قطع شد.

در محوطه بین الحرمین هیاهو و سر و صدا به قدری بود که حتی رساترین صداها و بلندترین شعارها هم به گوش کسی نمی رسید، خاصّه اینکه هیآت کشور عراق با کسب مجوز مجهز به سیستم صوتی وارد بین الحرمین گردیده و استمرار عبور آنها محوطه را از انواع اصوات زیبای مداحان شیعیان عراق به زبان عربی پر نموده بود و جایی برای سرودها و شعارهای دسته جمعی زائرین دیگر مشورها نبود... جهت خلوص قلب و اکیپ نمودن جمعیت همراه وارد شده چند شعار با صدای بلند بصورت دست جمعی سر داده شد ولی صدا به صدا نمی رسید... برادر عزیزم حجت الاسلام هاشمی از اساتید و سخنرانان شهرستان خرم آباد چندی قبل از سفر نزد استاد شریف خود به حوزه علمیه قم رفته بود و به اصطلاح برای زاد توشه سفر درخواست توصیه های معنوی نموده بود؛ استاد بزرگوار از سر کرامت فرموده بودند در بین الحرمین ندای «یا حجت ابن الحسن العسگری، عجل علی ظهورک» سر بدهید، می بینم که این صوت فراگیر خواهد شد! به توصیه ایشان همین ذکر را چند بار تکرار کردیم و پس از دقایقی ملت عظیم عزادار اهل بیت همه یکصدا با ناله ای رسا با این ذکر هم نوا شده، با این حرکت غایت آمال مسلمین که ظهور حجت حق هست را از خدا طلبیدند.

در این اثنا گویی صدای سیستم های صوتی اصلا به گوش نمی رسید و هر کس خواسته و ناخواسته به لحن ایرانی و عربی، ترکی و مجاری و ... طلب فرج نمودند.


ارسال شده توسط: م.سهرابی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.